Adviesvaardigheden voor technici

Voor een middelgroot ingenieursbureau hebben wij een uitgebreid trainingstraject verzorgd

Veel technici moeten advies geven. Zowel aan andere technici als aan niet-technici. En dan gaat het ineens niet meer alleen om inhoudelijke kennis en vaardigheden. Klanttevredenheid hangt juist ook heel erg samen met de interpersoonlijke skills: effectieve communicatie.

Voor een middelgroot ingenieursbureau hebben wij een trainingstraject van een aantal meerdaagse blokken verzorgd voor een groep junior medewerkers. Hoogopgeleid en ontzettend enthousiast. Stuk voor stuk inhoudelijk heel sterk. Op communicatief vlak hebben wij deze gedreven professionals veel bij kunnen brengen. Door onze training op te bouwen van algemene situaties via specifieke situaties van het bedrijf naar eigen cases van deelnemers, zijn er grote stappen gezet.

Naast genoemde communicatieve vaardigheden is er ook nadrukkelijk aandacht besteed aan het kijken naar nieuwe commerciële mogelijkheden. Van nature voor veel technici niet de eerste gedachte. Voor bedrijven echter van levensbelang: de technici komen bij de klant en kunnen gerichte voorstellen doen voor vervolgtrajecten.